missjc

Alla inlägg under november 2016

Av Jussi C - 30 november 2016 15:00

Hejsan Hoppsan. I detta inlägget tänkte jag berätta mina 5 bästa tips på hur man får ett förhållande att funka. Jag har sen 2012 vart i några olika förhållande och tänkte dela med mig om mina 5 bästa tips som jag har snappat upp på vägen för hur man ska gå tillväga för att förhållandet ska funka. och kom ihåg, alla 5 punkter är bara mina åsikter och det behöver inte alls vara så. Men det är så det är för mig och är mina 5 bästa tips till er. 


1. Prata med varandra, jag skulle faktiskt säga att detta är den viktigaste punket av de alla. Att man kommunicerar med varandra, om allt. Allt från hur man mår, till vad man ska äta till middag. Att man vågar prata med varandra och inte är rädd för att ta upp något som känns fel. Våga prata med din partner. 

2. Var inte konflikträdd. Denna punkten har jag lärt mig väldigt mycket av, jag är en person som är fruktansvärd konflikt rädd. Men i ett förhållande så får man absolut inte vara konflikträdd. Du måste våga prata med din  partner om saker som  stör dig, irriterar dig eller gör dig ledsen. Detta går lite hand i hand med punkt 1. Men detta är så viktigt. Jag anser att man kan inte ha ett helt förhållande utan att bråka, man måste bråka för att kunna förlåta och lära känna varandra mer. Så om man är ute efter ett långt och lycklig förhållande 

3. Ge kärlek i vardagen, försök alltid att ge kärlek även i vardagen, överaska varandra, ha middagen färdig när din älskling kommer hem från jobbet/skolan. Skicka ett sms mitt på dagen om hur fin din älskling är, hur mycket du saknar hen, hur fin du tycker hen är. Ge varandra uppskattnig i vardagen. Det mår man alltid bättre utav. 

4.Ge varandra utrymme, precis lika viktigt det är som att ge varandra kärlek i vardagen så är det viktigt att ge varandra utrymme. Våga låta din parntner gå ut med sina vänner, umgås med sina vänner. Du behöver inte alltid stå först på hens lista utan vännerna får lov att ta plats.

5. Kompromissa. Det är något som jag anser är extremt viktigt. Att man kan kompromissa om saker. Vill din partner gå ut och festa medan du vill vara hemma och kolla på film, kompromissa, gå ut och festa på fredagen och ha en filmkväll på lördagen? Vill din älskling äta pizza men du vill äta köttfärsås? Kompromissa, låt din partner bestämma först och sedan får du bestämam dagen efter eller tvärt om. 


Detta är mina 5 bästa kärleks råd, hoppas ni gillar det. 

Kram Jussi


Av Jussi C - 30 november 2016 14:46

Hejsan Hoppsan på er alla fina läsare. Hoppas allt är super bra med er! Med mig är det helt okej just nu.

Jag var tvungen att ta en pause som ni säkert märkt eftersom jag har varit frånvarande i några dagar. Men jag har börjat gå hos en kurator, igen, för att ta tag i mitt psykiska mående och det betyder också att riva upp en massa gamla sår vilket gör att jag förtillfätet blir påmind om massa dåliga, tråkiga saker som hänt i mitt liv som jag blir väldigt ledsen över, och då orkar inte jag sitta och skriva här och låsas vara super glad, utan då tar jag hellre mina pauser.


I alla fall, nu börjar jag komma upp på bättre tankar, så ska göra mitt bästa i att komma igång med bloggandet igen, yey! :) Har lite ider på inlägg som kommer att publiceras här och lite andra idèr. Så nu ska jag verkligen kämpa för att få fart på denna bloggen. Nackdelen som gör att jag har svårt är att jag bor hemma hos min mormor Måndag-Torsdag och jag har ingen dator där, vilket betyder mobil-inlägg. Som jag igentligen inte tycker om. Men det får vara så tills den dagen jag har råd att köpa en dator som jag kan ha med mig över allt.


I alla fall, i söndags var jag och N(min pojkvän),lilla N(min pojkvänsdotter)och S och R på tomteparaden i Skara så tänkte att ni får lite mobilbilder med ur usel kvalitè där ifrån. :)

               


Kram Jussi.

Av Jussi C - 25 november 2016 15:00

Hejsan Hoppsan, för någon vecka sedan trillade yttligare ett paket ner i min låda, just för att jag beställt från Madlady.se

Detta inlägget är inte sponsrat. Dem firade 5 år och för att fira det med sina kunder så var det 25% på allt och då kunde jag inte låte bli att klicka hem lite smink som jag vanligen ALDRIG skulle gjort för jag tycker det är dyrt.

Så det blev 2 nya läppstift och 1 ögonskuggspallet.


Första sm jag blevförälskad i var detta från Milani i färgen ''cabrate blend''. Det är verkligen så snyggt och jag älskar det. Kosstade74 kr.


 

Nästa läppstift är från Gerad cosmetics i färgen ''underground''. En väldigt fin brun/lilla nyans, som jag tycker var så fin. 134 :-

 

Ögonskuggspalleten är från Sleek Makeup i färgen Au Naturel i-Drivine, en helt underbar pallet och tycker om den för det finns verkligen färger för både fest och vardag.

 

Detta var vad som fick trilla hem i min brevlåda för denna gången. Jag är verkligen så nöjd. :)


Ha det bäst mina fina läsare. <3

Av Jussi C - 24 november 2016 09:22

Hejsan Hoppsan på er! Hoppas allt är super bra med er! Med mig är det helt okej.
Just nu i skrivande stund så sitter jag på bussen påväg till Vara, ska på ett möte där och sen ska jag åka med min killes dotters mamma hem och hjälpa henne planera och förbereda inför lilla N's kalas på lördag, då hon fyller 5 år på måndag. :)

Men hoppas ni får en toppen torsdag, och nu är det bara 1 dag kvar och imorgon tar vi heeelg! :)

Av Jussi C - 23 november 2016 15:00

Hejsan Hoppsan på er. I detta inlägget så tänkte jag ta upp det här med kärlek.

Hur ställer ni er till de olika sexuella läggningarna som finns? 


Jag tycker inte det ska spela någon roll vilken läggning man har. Samhället bör acceptera dig precis som du är.Oavsett om du är lesbisk, homosexuell eller bisexuell. Vad man har för läggning bör inte spela så stor roll som det gör. Jag menar, det finns homofober, som fullkomligt avskyr folk som har en annan läggning än hetrosexuell. Men min stora fråga är varför? Vad ger dem personerna rätt till att hata en annan som de inte känner just p.g.a deras läggning? Jag tycker det är så kontigt. 


När det handlar om kärlek så ska inte läggning, ålder, kön, längd eller vikt spela någon roll. Är man tjej och är kär i en annan tjej så är det precis samma kärlek som när en pojke och flicka är kära i varandra. Oavsett vilken läggning det handlar om så är kärleken fortfarande den samma och ser inte olik ut bara för det är flick och flicka eller pojke och pojke eller flicka och pojke. Kärlek är kärlek och varför kan det inte vara så? Varför ska det vara vissa människor som hatar på andra jusst p.g.a deras sexuella läggning? 


Jag har själv varit väldigt osäker på min läggning, jag under ett tag som 13-14 åring trodde jag var bisexuell. Men nu senare så har jag kommit fram till att jag attraheras mer av killar, men skulle jag bli förälskad i en tjej så skulle jag bli det. Jag blir kär i personen oavsett om den personen har en snippa eller en penis. Kärlek är kärlek. 


Så jag är jätte intresserad av att veta vad ni tycker, vad har ni för tankar och åsikter om detta? Och varför tycker, tänker ni som ni gör? 



Av Jussi C - 23 november 2016 13:33

Hejsan Hoppsan, hoppas allt är super bra med er! Med mig är det lite sådär, har åkt på en sådan fuktansvärd jävla tandvärk så jag kommer snart bli tvungen att ringa tandläkarn (och det mina vänner är en av mina största foier.) 

Iallafall just nu i skrivande stund så sitter jag på ett ställe i Lidköing som heter arcus, och hit får man gå och sitta vid en dator i två-tre timmar och söka jobb. Måste gå hit för att få pengar av arbetsförmedlingen/försäkringskassan. Så jag går hit två dagar i veckan för att söka jobb. yey. Än så länge så har ju inte detta vissat något resultat eftersom jag fortfarande är arbetslös men jag söker, så mycket jag bara kan. Det bästa med att vara här dock är att man kan hämta varm oboy, gratis, hur mycket man vill, mums. Så det är jätte bra. 


 


Men nu måste jag fortsätta kolla runt om jag hittar något jobb, men hoppas ni har det bäst så hörs vi! 

Kram Jussi.

Av Jussi C - 21 november 2016 15:00

Hejsan Hoppsan. Hoppas allt är super bra med er!

Ni vet för någon vecka sedan när jag var ute och fottade lill aElvis, så passade jag på att ta lite selfies med kameran också och fick tre hysade bilder, och en av bilderna har fruktans värt dåligt fokus, men jag tycker den är charmig endå.      


xoxo Jussi

Av Jussi C - 21 november 2016 10:20

Hejsan Hoppsan på er allesammans! Hur mår ni?? Jag mår helt underbart idag för vi har äntligen börjat julpynta hemma. Jag älskar julen och speciellt när alla tomtar flyttar in. Så mysigt. Så det är vad jag och mamma roar oss med idag. :)

Vad tycker ni om julen? Brukar ni pynta mycket eller lite?

Elvis är dock lite fundersam å undrar va vu sysslar med. Hehe.

Presentation


Hej.Jag är en tjej på 19 år som kallas för Jussi. I denna bloggen kommer ni få följa mig & min vardag och allt som hör till det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards