missjc

Alla inlägg den 14 december 2016

Av Jussi C - 14 december 2016 17:18

Hejsan Hoppsan. Just nu sitter jag och min lilla vovve och myser och gosar. MYYYS. Ska strax åka med mamma och lämna hos min bror, ska även förbi rusta för att hitta en ljusstake och en ljusslinga till min lilla gran jag köpte igår, bilder kommer senare! :p

Men jag ska mysa med min älskade lilla Elvis nu för när jag går ifrån honom imorgon ses vi inte förens 10:de januari igen. Usch vad jag kommer sakna honom..

Hoppas ni har en toppen Onsdag!

Xoxo

Av Jussi C - 14 december 2016 15:00

Hejsan Hoppsan på er.

Nu tänte jag skriva ett sånt där lite djupare inlägg igen inom min kategorie ''tankar & åsikter'', men även i kategorien ''hälsa''.


I detta inlägget tänkte jag konsentera mig på min övervikt. För jag vet om att jag är inte pinsmal, jag är överviktigt, jag äger några extra kilon mer än vad jag borde. Det är ingenting som jag är stolt över, jag hade jätte gärna velat vara några kilo lättare, jag hade jätte gärna velat väga ungefär 30 kilo mindre än vad jag gör idag, men det gör jag inte.


Idagens samhälle så blir man väldigt lätt dömd, om man är överviktig, om man bär på några extra kilon, så får man lätt den där blicken av främmande människor när man går i mataffären med en fryspizza eller chipspåsen i handen, då är det väldigt ofta man får blicken ''borde du verkligen äta det där'' eller när man går in på H&M eller Ginatricot, som är populära budget affärer då får man också blicken ''vad gör du här, det finns inte kläder i din storlek här''.


Men vad ger främmande människor rätten att ge mig alla dessa olika blickar bara för att jag väger några kilon mer än vad jag borde, jag ska kunna äta och ta på mig vad jag vill utan att få konstiga blickar.


Att gå ner i vikt är något som jag har kämpat med sedan jag var liten, jag har alltid varit överviktig, kraftig, tjock, mullig. Kalla det vad du vill, men jag har alltid varit det och jag har provat på så många olika sätt att förlora vikt, jag har provat olika träningsmetoder, olika dieter, gått hos dietister. Men jag går inte ner i vikt och fram tills den dagen jag har nått min dröm vikt så kommer jag aldrig gömma min fina kropp. Jag älskar min kropp och vill endast gå ner i vikt för att det är nyttigt och bra för hälsan, för att orka mer, men jag har en så otroligt fin kropp. Jag har två helt underbart fina ben som jag kan gå med, två helt underbart vackra armar och händer som jag kan använda mig utav för att hålla i saker.


Jag har gått igenom mobbnig, under nästan hela min grundskolegång. Men vad ger främmande människor rätten att kläcka ur sig ord om mig, om att jag är tjock, fet. Ingen har rätt att säga så om min otroligt fina kropp. Det är bara bevis på avundsjuka.


Så till alla snyggingar där ute som har några extra kilon, ni är otroligt vackra, oavsett om du väger 50 kg, 100 kg eller 150 kg så är du så otroligt fin. Oavsett om du är underviktig, normalviktigl eller överviktig, fy fan vad vacker du är och ingen eller något har rätt att klanka ner på din fina kropp. Stå på dig! :*



  




Av Jussi C - 14 december 2016 08:22

Godmorgon, nu sitter jag hos mormor och är precis ny vaken och jätte jätte trött. Hadde jätte svårt att somna igår. Vet inte varför? Kanske för att det var fullmåne?
Men idag iallafall så ska jag köra bort alla mina grejer till min bror, å eftersom jag kommer vara i där ett par veckor är det ju ganska mycket som ska med, tror jag har fått ihop 3 väskor och typ 4 kassar? Haha.

Men ska stax in i duschen och göra mig iordning för att dra till arcus.

Hoppas ni får en grym Onsdag!

Presentation


Hej.Jag är en tjej på 19 år som kallas för Jussi. I denna bloggen kommer ni få följa mig & min vardag och allt som hör till det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards